Veel gestelde vragen
Het kan altijd voorkomen dat je vragen hebt over een van onze reizen, je geboekte reis, je betaling of je reispapieren. Het antwoord op de meest gestelde vragen kun je hieronder terugvinden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.
Wat is inbegrepen?
Wat is inbegrepen?
Wanneer je een standaard reis boekt zie je onder de prijstabel een opsomming van wat wel en niet is inbegrepen bij je reis.
Wat is logies ontbijt
Logies en ontbijt is een overnachting waarbij het ontbijt is inbegrepen. Wanneer je boekt op basis van logies dan is enkel de overnachting inbegrepen.
Het aantal bij logies en ontbijt klopt niet
Het aantal bij verzorging heeft betrekking op het aantal personen waarvoor geboekt is, niet op het aantal nachten dat je ergens verblijft.
Wat is logies ontbijt
Logies en ontbijt is een overnachting waarbij het ontbijt is inbegrepen. Wanneer je boekt op basis van logies dan is enkel de overnachting inbegrepen.
Het aantal bij logies en ontbijt klopt niet
Het aantal bij verzorging heeft betrekking op het aantal personen waarvoor geboekt is, niet op het aantal nachten dat je ergens verblijft.
Hoe en wanneer moet ik betalen
Boeking betalen
Wanneer de reis helemaal is geboekt ontvang je van ons de factuur, boekingsbevestiging en een betaallink. Via die link kun je betalen met iDEAL of via creditcard. We verzoeken je geen handmatige betalingen te doen. Betalingen gedaan via de link worden namelijk direct verwerkt, zelf overgemaakte betalingen niet.
Restantbetaling
De restantbetaling dien je zes weken voor vertrek te hebben voldaan. Wij sturen je acht weken voor vertrek een nieuwe betaallink voor het openstaande saldo. Je hebt dan twee weken de tijd om de betaling over te maken via de link.
Kort vertrek
Vertrek je binnen zes weken, dan betaal je het gehele bedrag in een keer.
Restantbetaling
De restantbetaling dien je zes weken voor vertrek te hebben voldaan. Wij sturen je acht weken voor vertrek een nieuwe betaallink voor het openstaande saldo. Je hebt dan twee weken de tijd om de betaling over te maken via de link.
Kort vertrek
Vertrek je binnen zes weken, dan betaal je het gehele bedrag in een keer.
Hoe zit het met de reisbescheiden?
Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?
De reisbescheiden worden na volledige betaling 2 weken voor vertrek verzonden per mail. De vouchers en de reisinformatie worden beiden in een aparte email verzonden op dezelfde dag. Er kan een aantal uur tussen beide emails inzitten.
Is de geboekte tijd flexibel?
Is de geboekte tijd flexibel?
Het is de bedoeling dat je op de tijd reist die geboekt is voor je. Uiteraard kan het voorkomen dat je onverwachts later aankomt dan gedacht.
Calais/Duinkerken - Dover
Op de route van Calais/Duinkerken naar Dover kun je je in de haven melden indien je later aankomt en kun je mee met de volgende boot indien er plaats is. Indien je veel vroeger bent dan verwacht kan je eventueel ook met een boot vroeger mee als er plaats is.
Eurotunnel
Bij de Eurotunnel kun je tot 2 uur voor of 2 uur na je geboekte tijd mee met een trein indien er beschikbaarheid is. Dreig je later dan 2 uur aan te komen? Geen probleem, bij Eurotunnel kun je tot 24 uur na de geboekte tijd nog mee.
Nachtovertochten
Op de routes van Europoort naar Hull en van IJmuiden naar Newcastle vaart maar één boot per dag. Als je deze dreigt te missen kun je het best contact opnemen met ons kantoor.
House of Britain is niet verantwoordelijk voor de eventuele extra kosten die gemaakt worden indien ter plaatse een overtocht gewijzigd wordt.
Calais/Duinkerken - Dover
Op de route van Calais/Duinkerken naar Dover kun je je in de haven melden indien je later aankomt en kun je mee met de volgende boot indien er plaats is. Indien je veel vroeger bent dan verwacht kan je eventueel ook met een boot vroeger mee als er plaats is.
Eurotunnel
Bij de Eurotunnel kun je tot 2 uur voor of 2 uur na je geboekte tijd mee met een trein indien er beschikbaarheid is. Dreig je later dan 2 uur aan te komen? Geen probleem, bij Eurotunnel kun je tot 24 uur na de geboekte tijd nog mee.
Nachtovertochten
Op de routes van Europoort naar Hull en van IJmuiden naar Newcastle vaart maar één boot per dag. Als je deze dreigt te missen kun je het best contact opnemen met ons kantoor.
House of Britain is niet verantwoordelijk voor de eventuele extra kosten die gemaakt worden indien ter plaatse een overtocht gewijzigd wordt.
Kan ik mijn boeking wijzigen en/of annuleren?
Kan ik mijn boeking wijzigen en/of annuleren?
Het wijzigen of annuleren van een reis kunnen kosten met zich meebrengen. Wanneer je enkel je overtocht wenst te wijzigen, dan kan dit éénmalig kosteloos. Deze regel is NIET van toepassing op boekingen voor Eurostar, Stena Line, vluchten, DFDS Seaways (IJmuiden & Duinkerke/Calais-Dover) en de routes over de Ierse Zee.
Neem een kijkje op onze pagina met algemene voorwaarden om de specifieke voorwaarden te lezen.
Neem een kijkje op onze pagina met algemene voorwaarden om de specifieke voorwaarden te lezen.
Welk nummer moet ik bellen buitenom kantooruren?
Welk nummer moet ik bellen buitenom kantooruren?
Indien je een noodgeval hebt buitenom onze openingstijden kun je bellen naar ons noodnummer. Bel eerst naar ons standaard telefoonnummer +31118440444 en luister het bandje af om te horen welk nummer op dat moment in gebruik is voor noodgevallen.
Is API invullen verplicht?
Is API invullen verplicht?
DFDS, P&O en de Eurotunnel vragen om voor vertrek de Advance Passenger Information (API) in te vullen. Het wordt aangeraden om dit van te voren in te vullen om de incheck procedure bij de haven soepel te laten verlopen. Als het niet lukt om de API gegevens online in te vullen is dit niet erg, dan worden je gegevens ter plaatse geregistreerd.
Moet ik mijn reispapieren uitprinten?
Moet ik mijn reispapieren uitprinten?
Het is niet verplicht om je reispapieren uit te printen, tenzij expliciet aangegeven.
Bieden jullie georganiseerde groepsreizen aan?
Bieden jullie georganiseerde groepsreizen aan?
Ons aanbod bestaat alleen uit individuele reizen. We organiseren wel groepsreizen, maar je kunt je hier niet individueel op inschrijven. Wil je een groepsreis organiseren? Neem dan contact met ons op.
standaard reis aanpassen
Kan ik een standaard reis aanpassen?
Dat kan zeker! in principe zijn al onze standaard reizen op maat aan te passen. Je kan bijvoorbeeld nachten toevoegen of de reis juist inkorten. Daarnaast kun je ook met een afwijkend aantal deelnemers dan weergegeven op de website een (vrijblijvend) prijsvoorstel bij ons opvragen.
Als je een aanpassing wil op een standaard reis kun je ons het beste mailen met je wensen of bellen als het om kort voor vertrek gaat.
Als je een aanpassing wil op een standaard reis kun je ons het beste mailen met je wensen of bellen als het om kort voor vertrek gaat.