• ma t/m vr 9:00 uur - 17:00 uur
  • 0118-440 444

Algemene Voorwaarden

Hier kun je de algemene voorwaarden van House of Britain nalezen.
Stichting Garantiefonds Reisgelden
Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
House of Britain is aangesloten bij SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling (sgr.nl/garantieregeling) vallen de op www.houseofbritain.nl gepubliceerde reizen alsmede onze reizen op maat onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Kijk voor meer informatie en de voorwaarden op www.sgr.nl.

Deelnemersbijdrage SGR
Per 1 februari 2021 heeft de Stichting Garantiefonds Reisgelden een deelnemersbijdrage ingevoerd van € 5 per persoon per boeking. Deze bijdrage zal door House of Britain bij je in rekening worden gebracht en worden afgedragen aan de SGR. Zo zorgen we er samen voor dat het garantiefonds blijft beschikken over voldoende financiële middelen om reisgeld terug te betalen bij financieel onvermogen.
Afkortingen
Afkortingen
lg=verblijf op basis van logies
lo=verblijf op basis van logies en ontbijt (dit is een Engels ontbijt tenzij anders vermeld)
hp=verblijf op basis van halfpension (ontbijt + diner)
p.p.=per persoon
p.n.=per nacht
1-pers=1-persoonskamer
2-pers=2-persoonskamer
3-pers=3-persoonskamer
Reserveren
Reserveren
Je kunt op drie manieren een reservering bij ons maken:
• online: op het tijdstip dat je het beste uitkomt.
• telefonisch: onze medewerkers staan je graag te woord.
• op kantoor: je bent van harte welkom op ons kantoor in Vlissingen, maak wel van tevoren even een afspraak.

Onze reserveringskosten variëren van € 19,50 tot € 39,50 per boeking, afhankelijk van het type reis dat je boekt.
Vooraf geboekte tickets
Vooraf geboekte tickets
Voor vooraf geboekte tickets, zoals voetbaltickets, Military Tattoo tickets en theatertickets, geldt dat de prijs die op je kaartje staat lager kan zijn dan de prijs die je via House of Britain betaalt. Dit heeft te maken met de administratiekosten die onze agent ter plaatse ons berekent. Echter je bent vooraf verzekerd van een kaartje!
Bevestiging en factuur
Bevestiging en factuur
Je dient de gegevens op je factuur/boekingsbevestiging goed te controleren. Ook wij kunnen immers fouten maken. Namen, voorletters, geboortedata, vertrekdata, tijden overtochten etc. zoals vermeld op de factuur/boekingsbevestiging komen ook op je reisbescheiden te staan. Mocht je onjuistheden constateren, dan dien je ons hierover te informeren binnen 1 werkdag na dagtekening van je factuur/boekingsbevestiging. Binnen deze periode worden aanpassingen, wanneer mogelijk, kosteloos doorgevoerd. Hierna zijn wij helaas genoodzaakt € 30 administratiekosten te berekenen.
Accommodatie
Faciliteiten
Bij de beschrijvingen van de verschillende accommodaties vind je een opsomming van de faciliteiten. Houd er rekening mee dat voor het gebruik van bepaalde faciliteiten, zoals sauna's en tennisbanen soms een toeslag betaald moet worden. Het is mogelijk dat faciliteiten in het voor- en naseizoen of bij gebrek aan belangstelling gesloten zijn.

Interieur
Het beeldmateriaal dat op deze site is gebruikt dient slechts ter indicatie. Aangezien niet iedere hotelkamer, stacaravan, lodge, huisje etc. gelijk is, kan het voorkomen dat de toegewezen accommodatie afwijkt van de foto's op deze website.
De keukeninventaris is veelal beperkter dan in Nederland. Zo zijn bijvoorbeeld een koffiezetapparaat en een kaasschaaf niet altijd aanwezig. In de badkamer is het soms niet mogelijk om de douchekop op te hangen. Op vakantieparken in Groot-Brittannië staan de units vaak dicht op elkaar. De Britten zelf hechten namelijk minder waarde aan buiten zitten voor de woning/stacaravan. Tuinmeubelen zijn dan ook geen vanzelfsprekendheid en zijn vaak beperkt voorradig. De bedden in stacaravans, met name de 1-persoonsbedden, zijn voor Nederlandse begrippen vaak kort. Heeft je accommodatie een slaapbank in de woonkamer houd er dan rekening mee dat deze minder comfortabel kan zijn dan een gewoon bed.

Kinderstoel en kinderbedje
De meeste accommodatieverschaffers hebben een beperkt aantal kinderstoelen en -bedjes beschikbaar. Voor beddengoed voor een kinderbedje dien je zelf zorg te dragen. Wanneer je een kinderstoel of -bedje wilt reserveren dan dien je dit op te geven bij boeking. Beschikbaarheid kan door House of Britain nooit worden gegarandeerd.

Borg
Ter plaatse kan een borg gevraagd worden voor bijvoorbeeld je accommodatie, kinderstoelen, kinderbedjes, beddengoed en/of tuinmeubelen. Deze krijg je terug wanneer je alles weer in goede staat oplevert. De borg is een zaak tussen jou en de accommodatieverschaffer.
Betalen
Betalen
De aanbetaling bedraagt 30% van de reissom. Heb je een vlucht geboekt of hebben wij een accommodatie voor je geboekt die direct voldaan moet worden, dan bedraagt de aanbetaling van dit reisonderdeel 100%. Bij boeking van een vaarvakantie, cottage, lodge of vakantiepark bedraagt de aanbetaling 50% van het geboekte reisonderdeel. Bij reserveringen met vertrek binnen zes weken dien je het volledige factuurbedrag in één keer te voldoen. In overige gevallen dient de aanbetaling binnen 5 dagen na dagtekening van de factuur overgemaakt te zijn t.n.v. House of Britain onder vermelding van het factuurnummer. Het exacte bedrag staat op je factuur vermeld. Het restantbedrag dient uiterlijk zes weken voor vertrek te zijn bijgeschreven. Hiervoor krijg je van ons géén nieuwe factuur.

Je kunt betalen via je persoonlijke boekingspagina middels iDEAL of creditcard. Op deze pagina kun je er ook voor kiezen om in termijnen te betalen.

Betalingsverplichtingen
Mocht je je betalingsverplichtingen niet nakomen, dan zijn wij genoodzaakt de vordering ter incasso uit handen te geven. De kosten verbonden aan deze invorderingsmaatregelen komen geheel voor jouw rekening, terwijl wij bovendien aanspraak zullen maken op de wettelijke en contractuele rente, vanaf het moment van het verstrijken van de betalingstermijn.
Vervoer
Vervoer
• voertuigen die op LPG rijden mogen niet reizen met Eurotunnel. Wel mogen campers en caravans onder bepaalde voorwaarden ingebouwde LPG installaties meenemen om te koken, voor verlichting, airconditioning en verwarming. House of Britain is niet aansprakelijk indien je voertuig door het inspectieteam passage wordt geweigerd.
• het is in Groot-Brittannië wettelijk niet toegestaan om met een caravan/aanhanger te rijden die langer is dan 7 meter (excl. dissel) of breder dan 2.55 meter. Een caravan/aanhanger meenemen die niet binnen de toegestane afmetingen valt is dus voor eigen risico. House of Britain accepteert hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid.
• passage kan niet worden gegarandeerd wanneer de afmetingen van je voertuig groter blijken te zijn dan bij boeking aangegeven. Schade die hieruit voortvloeit kan niet op House of Britain worden verhaald.
• voertuigen die commerciële goederen vervoeren worden beschouwd als vracht. Wanneer je dit niet bij boeking heeft kenbaar gemaakt kan dit ter plaatse bijbetaling en vertraging betekenen. House of Britain is hiervoor niet aansprakelijk.
• sinds de invoering van de wet tegen het terrorisme is iedere passagier verplicht de volgende gegevens te verstrekken bij het maken van een passage per schip of oversteek met Eurotunnel:
1. initialen en volledige voor- en achternaam conform paspoort
2. geslacht
3. nationaliteit
4. geboortedatum
5. merk en kenteken van vervoermiddel voor zover van toepassing
6. namen zoals vermeld op de reisbescheiden moeten overeenkomen met de namen zoals vermeld in de paspoorten.
Je dient bij boeking de juiste informatie aan House of Britain door te geven. Indien je door de vervoersmaatschappij wordt geweigerd op grond van onjuiste informatie op de reisbescheiden, kan deze schade niet op House of Britain worden verhaald.
• passagiers worden geacht bekend te zijn met de vervoersvoorwaarden van de maatschappij in kwestie. Deze zijn terug te vinden op de website van de maatschappij.
• passagiers die speciale assistentie nodig hebben dienen dit bij boeking kenbaar te maken aan de reserveringsafdeling van House of Britain. Deze zal proberen een gunstige plaats op het autodek te reserveren (bij de liften) of zorgen voor assistentie van de bemanning. Dit kan echter nimmer worden gegarandeerd. Je dient je bij check-in bekend te maken.
• de check-in tijden zijn per vervoersmaatschappij verschillend. Afhankelijk van de gekozen maatschappij bedraagt de check-in tijd tussen de 30 en 120 minuten. Onze medewerkers kunnen je meer gedetailleerde informatie verstrekken.
Wijzigen
Wijzigen
Onderstaande wijzigingsvoorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op onze individuele reizen. Er zijn altijd (wijzigings-)kosten verbonden aan het wijzigen van je reis. Het is niet toegestaan om je reis zelf door te verkopen aan derden! Heb je een groepsreis geboekt? Dan gelden er afwijkende voorwaarden. Deze kun je bij ons opvragen. Na totstandkoming van de overeenkomst kun je wijziging daarvan verzoeken. Hiervoor geldt, voor zover de gewenste wijziging nog mogelijk is, de voorwaarde dat je de gewijzigde reissom onder aftrek van de reeds betaalde gelden voldoet. Voor wijzigingen worden € 30 wijzigingskosten in rekening gebracht. Bovendien ben je gehouden eventuele door de wijziging ontstane extra kosten te vergoeden. Vermindering van het aantal betalende passagiers wordt beschouwd als een (deel-)annulering waarop de annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn. In dat geval zijn geen wijzigingskosten verschuldigd.

Wanneer je enkel uw overtocht wenst te wijzigen, dan kan dit éénmalig kosteloos. Deze regel is NIET van toepassing op boekingen voor Eurostar, Stena Line, vluchten, DFDS Seaways (IJmuiden & Duinkerke/Calais-Dover) en de routes over de Ierse Zee.

Uitzonderingen
• vluchten kunnen niet gewijzigd worden.
• vooraf geboekte tickets, zoals bijvoorbeeld voetbaltickets, Military Tattoo tickets en theatertickets kunnen niet gewijzigd worden.
• vooraf geboekte treintickets of treinpassen kunnen niet kosteloos gewijzigd worden.
• Eurostar treintickets kunnen vanaf de 14e dag (inclusief) vóór de vertrek dag niet meer gewijzigd worden.
• boekingen voor Eurotunnel kunnen tot 4 dagen voor vertrek kosteloos gewijzigd worden (bij een vergelijkbaar ticket).

Wijzigingen die niet via House of Britain zijn gemaakt kunnen kosten met zich meebrengen. Deze kunnen niet op House of Britain worden verhaald.
Verloren voorwerpen of bagage
Verloren voorwerpen of bagage
Mocht je onderweg een van je eigendommen zijn verloren of vergeten neem dan contact met ons op. Kosten voor het terugsturen van verloren of vergeten items zijn voor je eigen rekening. House of Britain kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de vermissing van bagage.
Annuleren
Annuleren
Onderstaande annuleringsvoorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op onze individuele reizen. Heb je een groepsreis geboekt? Dan gelden er afwijkende voorwaarden. Deze kun je bij ons opvragen.

Het is altijd mogelijk je reis te annuleren. Houd er echter rekening mee dat House of Britain genoodzaakt is je hiervoor annuleringskosten in rekening te brengen. Mocht je een annuleringsverzekering hebben afgesloten dan kun je deze kosten, bij een geldige reden, (gedeeltelijk) verhalen op de verzekeringsmaatschappij. Bijdrage SGR, reserveringskosten, wijzigingskosten en essentiekosten komen nooit voor restitutie in aanmerking.

Annuleringen dien je schriftelijk bij ons in te dienen. Dit kan via mail naar info@houseofbritain.nl. Bij annulering van je reis ben je aan House of Britain, altijd minimaal de aanbetaling verschuldigd.

Standaard annuleringsvoorwaarden
• bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: de aanbetaling; aanbetaling is minimaal 30% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: 35% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21e dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: 40% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: 50% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: 75% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de dag van vertrek: 90% van de reissom;
• bij annulering op de dag van vertrek of later: de volledige reissom.

Uitzonderingen
• bij annulering van vluchten bedragen de annuleringskosten altijd 100%.
• bij annulering van vooraf geboekte tickets, zoals bijvoorbeeld voetbaltickets, Military Tattoo tickets en theatertickets, bedragen de annuleringskosten altijd 100%.
• bij annulering van vooraf geboekte treintickets of treinpassen bedragen de annuleringskosten altijd 100%.
• bij annulering van zogenaamde 100% hotels bedragen de annuleringskosten altijd 100%
• bij annulering van een geboekte vaarvakantie, lodge, cottage of vakantiepark gelden afwijkende voorwaarden, in je offerte kun je een linkje naar deze voorwaarden terugvinden

Bovengenoemde annuleringsvoorwaarden zijn geldig tenzij op het moment van boeking anders is aangegeven. Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag. Dit kan betekenen dat je daardoor in een andere annuleringskosten termijn valt.
Mindervaliden
Mindervaliden
De accommodaties op deze website zijn in het algemeen niet ingesteld op bijvoorbeeld rolstoelgebruikers en mindervaliden. Aangezien veel accommodaties in Groot-Brittannië gehuisvest zijn in historische gebouwen kunnen er niet altijd speciale voorzieningen worden getroffen. Dat betekent niet dat mindervaliden niet welkom zijn. Integendeel, maar het ontbreken van deze voorzieningen kan House of Britain niet worden verweten. House of Britain zal alles in het werk stellen om een geschikte kamer te reserveren (bijvoorbeeld een aangepaste kamer, een kamer bij de lift of een kamer op de begane grond), maar kan dit nooit garanderen.
Reisbescheiden
Reisbescheiden
Twee weken voor vertrek ontvang je van ons een mail met daarin de link naar pagina waar je je reisbescheiden kunt downloaden. De reisbescheiden zijn zichtbaar na verwerking van je betaling. Bij lastminute boekingen kan het voorkomen dat je de reisbescheiden mail ontvangt wanneer de reisbescheiden nog niet klaarstaan. Deze zullen zo snel mogelijk klaargezet worden. Je dient te controleren of de (persoons)gegevens op de vouchers/tickets juist zijn. Is hetgeen op de vouchers/tickets staat vermeld niet in overeenstemming met wat je hebt geboekt dien je contact met ons op te nemen.
Huisdieren
Huisdieren
U dient zelf zorg te dragen voor de juiste papieren voor uw huisdier. Meer informatie omtrent de te doorlopen procedure vindt u op onze website, klik hier.

Mocht uw huisdier aan de grens geweigerd worden dan kunt u de schade die hieruit voortvloeit niet verhalen op House of Britain. Het vervoer van uw huisdier is op eigen risico.

Reisdocumenten
Reisdocumenten
Als inwoner van Nederland of België heb je een geldig paspoort nodig voor je bezoek aan Groot-Brittannië. Het niet meer mogelijk om met een Europese ID-kaart naar Groot-Brittannië te reizen. Je hebt geen visum nodig. Voor een bezoek aan Ierland kun je ook met een geldige (Europese) identiteitskaart reizen. Dit geldt overigens niet voor Noord-Ierland, dat bij Groot-Brittannië hoort en ook niet wanneer je via Groot-Brittannië naar Ierland reist. Voor alle reisdocumenten geldt dat deze minimaal geldig moeten zijn tot en met de dag van je terugreis. Heb je een andere nationaliteit dan de Nederlandse of Belgische? Dan kunnen er andere voorwaarden van toepassing zijn. Neem in dat geval altijd contact op met de ambassade van het betreffende vakantieland.
Kortingen
Combinatie van kortingen
Bij (vroegboek)kortingen geldt dat je slechts van één voordeel per accommodatie gebruik kunt maken.

Kinderkorting
Kinderen komen alleen in aanmerking voor kinderkorting (indien van toepassing) wanneer ze slapen op de kamer bij twee volbetalende volwassenen. Indien kinderen gratis mogen overnachten wordt ter plaatse veelal een kleine vergoeding gevraagd voor genoten maaltijden zoals het ontbijt. Houd er rekening mee dat er meestal een extra bed/extra bedden in de kamer geplaatst worden. Hierdoor wordt de ruimte in de kamer beperkt. Extra bedden zijn vaak bijzetbedden of opklapbedden.

Indien voor kinderen een eigen kamer wordt verlangd betalen de kinderen het tarief voor volwassenen.
Verzekeringen
Verzekeringen
Indien u via House of Britain uw verzekering(en) geregeld heeft, bent u verzekerd bij de a.s.r. Voor de exacte voorwaarden van zowel de annulerings- als de reisverzekering kunt u kijken op www.asr.nl.
Prijzen en kennelijke fouten
Prijzen en Kennelijke fouten
House of Britain behoudt zich het recht voor om de op de website vermelde tarieven, vertrektijden en bepalingen met of zonder voorafgaande kennis te wijzigen. Dit indien vervoerskosten, verschuldigde heffingen en wisselkoersen daartoe aanleiding geven. Verhoging van deze kosten zullen aan je worden doorberekend. Kennelijke fouten en vergissingen op de website, in onze brochure of je offerte binden ons niet, noch is House of Britain verantwoordelijk voor de gevolgen die hieruit voort kunnen vloeien.
Preferenties en essenties
Preferenties
Heb je een bepaalde voorkeur - preferentie - voor bijvoorbeeld ligging (bij de lift, bij het zwembad etc.) of kamertype (met bad, met balkon etc.) dan kun je dit bij boeking doorgeven. House of Britain zal je voorkeur kenbaar maken bij de dienstverlener. Deze zal rekening houden met je wensen, indien mogelijk. House of Britain kan dit echter niet garanderen.

Essenties
Is je voorkeur van zo'n groot belang dat het boeken van de reis er van afhangt kun je een essentieverzoek indienen. Meestal gaat het om medische essenties zoals speciale maaltijden in verband met allergieën of een rolstoelvriendelijke kamer. House of Britain behoudt zich het recht voor om voor een essentie de volgende kosten in rekening te brengen:
• € 27,- per boeking
• eventuele, door de bij de uitvoering van de reis
betrokken dienstverleners in rekening gebrachte,
extra kosten
Klachten
Klachten
Het is altijd mogelijk dat je reis niet voldoet aan je verwachtingen en/of eisen. Mocht dit het geval zijn, dan dien je hiervan in eerste instantie direct melding te maken bij de verantwoordelijke dienstverlener zoals de accommodatieverschaffer of vervoersmaatschappij. Deze krijgt hiermee de kans je klacht of het probleem op te lossen. Indien dit ter plekke niet naar tevredenheid gebeurt kun je contact opnemen met ons kantoor. Wij zijn zeven dagen per week bereikbaar op telefoonnummer 0031-118 440444 en zullen onze uiterste best doen je te helpen. Klachten die niet bij ons gemeld zijn vanaf de bestemming kunnen na thuiskomst niet in behandeling worden genomen.

Wanneer je klacht ter plaatse niet naar wens is opgelost, dien je je klacht schriftelijk in te dienen binnen 1 maand na terugkomst. Alle klachten die daarna ontvangen worden, zullen niet meer in behandeling genomen worden.
paper-aiplane

Blijf op de hoogte van acties en aanbiedingen!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Aanmelden