• Inloggen
  • 0118-440 444
  • ma t/m vr 9:00 uur - 17:00 uur
Algemene Voorwaarden
Hier kunt u de algemene voorwaarden van House of Britain nalezen.
Stichting Garantiefonds Reisgelden
Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
House of Britain is aangesloten bij SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling (sgr.nl/garantieregeling) vallen de op www.houseofbritain.nl gepubliceerde reizen alsmede onze reizen op maat onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Kijk voor meer informatie en de voorwaarden op www.sgr.nl.
Afkortingen
Afkortingen
lg=verblijf op basis van logies
lo=verblijf op basis van logies en ontbijt (dit is een Engels ontbijt tenzij anders vermeld)
hp=verblijf op basis van halfpension (ontbijt + diner)
p.p.=per persoon
p.n.=per nacht
1-pers=1-persoonskamer
2-pers=2-persoonskamer
3-pers=3-persoonskamer
Reserveren
Reserveren
U kunt op drie manieren een reservering bij ons maken:
• online: op het tijdstip dat u het beste uitkomt.
• telefonisch: onze medewerkers staan u graag te woord.
• op kantoor: u bent van harte welkom op ons kantoor in Vlissingen.

Onze reserveringskosten bedragen € 22,50 per boeking
Vooraf geboekte tickets
Vooraf geboekte tickets
Voor vooraf geboekte tickets, zoals voetbaltickets, Military Tattoo tickets en theatertickets, geldt dat de prijs die op uw kaartje staat lager kan zijn dan de prijs die u via House of Britain betaalt. Dit heeft te maken met de administratiekosten die onze agent ter plaatse ons berekent. Echter u bent vooraf verzekerd van een kaartje!
Bevestiging en factuur
Bevestiging en factuur
U dient de gegevens op uw factuur/boekingsbevestiging goed te controleren. Ook wij kunnen immers fouten maken. Namen, voorletters, geboortedata, vertrekdata, tijden overtochten etc. zoals vermeld op de factuur/boekingsbevestiging komen ook op uw reisbescheiden te staan. Mocht u onjuistheden constateren, dan dient u ons hierover te informeren binnen 1 werkdag na dagtekening van uw factuur/boekingsbevestiging. Binnen deze periode worden aanpassingen, wanneer mogelijk, kosteloos doorgevoerd. Hierna zijn wij helaas genoodzaakt € 30 administratiekosten te berekenen.
Accommodatie
Faciliteiten
Bij de beschrijvingen van de verschillende accommodaties vindt u een opsomming van de faciliteiten. Houd u er rekening mee dat voor het gebruik van bepaalde faciliteiten, zoals sauna's en tennisbanen soms een toeslag betaald moet worden. Het is mogelijk dat faciliteiten in het voor- en naseizoen of bij gebrek aan belangstelling gesloten zijn.

Interieur
Het beeldmateriaal dat op deze site is gebruikt dient slechts ter indicatie. Aangezien niet iedere hotelkamer, stacaravan, lodge, huisje etc. gelijk is, kan het voorkomen dat de u toegewezen accommodatie afwijkt van de foto's op deze website.
De keukeninventaris is veelal beperkter dan in Nederland. Zo zijn bijvoorbeeld een koffiezetapparaat en een kaasschaaf niet altijd aanwezig. In de badkamer is het soms niet mogelijk om de douchekop op te hangen. Op vakantieparken in Groot-Brittannië staan de units vaak dicht op elkaar. De Britten zelf hechten namelijk minder waarde aan buiten zitten voor de woning/stacaravan. Tuinmeubelen zijn dan ook geen vanzelfsprekendheid en zijn vaak beperkt voorradig. De bedden in stacaravans, met name de 1-persoonsbedden, zijn voor Nederlandse begrippen vaak kort. Heeft uw accommodatie een slaapbank in de woonkamer houd er dan rekening mee dat deze minder comfortabel kan zijn dan een gewoon bed.

Kinderstoel en kinderbedje
De meeste accommodatieverschaffers hebben een beperkt aantal kinderstoelen en -bedjes beschikbaar. Voor beddengoed voor een kinderbedje dient u zelf zorg te dragen. Wanneer u een kinderstoel of -bedje wilt reserveren dan dient u dit op te geven bij boeking. Beschikbaarheid kan door House of Britain nooit worden gegarandeerd.

Borg
Ter plaatse kan een borg gevraagd worden voor bijvoorbeeld uw accommodatie, kinderstoelen, kinderbedjes, beddengoed en/of tuinmeubelen. Deze krijgt u terug wanneer u alles weer in goede staat oplevert. De borg is een zaak tussen u en de accommodatieverschaffer.
Betalen
Betalen
De aanbetaling bedraagt 30% van de reissom. Heeft u een vlucht geboekt of hebben wij een accommodatie voor u geboekt die direct voldaan moet worden, dan bedraagt de aanbetaling van dit reisonderdeel 100%. Bij boeking van een vaarvakantie, cottage, lodge of vakantiepark bedraagt de aanbetaling 50% van het geboekte reisonderdeel. Bij reserveringen met vertrek binnen zes weken dient u het volledige factuurbedrag in één keer te voldoen. In overige gevallen dient de aanbetaling binnen 5 dagen na dagtekening van de factuur overgemaakt te zijn t.n.v. House of Britain onder vermelding van het factuurnummer. Het exacte bedrag staat op uw factuur vermeld. Het restantbedrag dient uiterlijk zes weken voor vertrek te zijn bijgeschreven. Hiervoor krijgt u van ons géén nieuwe factuur.

U kunt betalen via uw 'Eigen Domein' middels Ideal of creditcard betalen. Wilt u het liever zelf overmaken? Doe dit dan via ABN/AMRO rekeningnummer NL 47 ABNA 05 74 06 72 48 t.n.v. House of Britain te Vlissingen.

Betalingsverplichtingen
Mocht u uw betalingsverplichtingen niet nakomen, dan zijn wij genoodzaakt de vordering ter incasso uit handen te geven. De kosten verbonden aan deze invorderingsmaatregelen komen geheel voor uw rekening, terwijl wij bovendien aanspraak zullen maken op de wettelijke en contractuele rente, vanaf het moment van het verstrijken van de betalingstermijn.
Vervoer
Vervoer
• voertuigen die op LPG rijden mogen niet reizen met Eurotunnel. Wel mogen campers en caravans onder bepaalde voorwaarden ingebouwde LPG installaties meenemen om te koken, voor verlichting, airconditioning en verwarming. House of Britain is niet aansprakelijk indien uw voertuig door het inspectieteam passage wordt geweigerd.
• het is in Groot-Brittannië wettelijk niet toegestaan om met een caravan/aanhanger te rijden die langer is dan 7 meter (incl. dissel) of breder dan 2.3 meter. Een caravan/aanhanger meenemen die niet binnen de toegestane afmetingen valt is dus voor eigen risico. House of Britain accepteert hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid.
• passage kan niet worden gegarandeerd wanneer de afmetingen van uw voertuig groter blijken te zijn dan bij boeking aangegeven. Schade die hieruit voortvloeit kan niet op House of Britain worden verhaald.
• voertuigen die commerciële goederen vervoeren worden beschouwd als vracht. Wanneer u dit niet bij boeking heeft kenbaar gemaakt kan dit ter plaatse bijbetaling en vertraging betekenen. House of Britain is hiervoor niet aansprakelijk.
• sinds de invoering van de wet tegen het terrorisme is iedere passagier verplicht de volgende gegevens te verstrekken bij het maken van een passage per schip of oversteek met Eurotunnel:
1. initialen en volledige voor- en achternaam conform paspoort
2. geslacht
3. nationaliteit
4. geboortedatum
5. merk en kenteken van vervoermiddel voor zover van toepassing
6. namen zoals vermeld op de reisbescheiden moeten overeenkomen met de namen zoals vermeld in de paspoorten.
U dient bij boeking de juiste informatie aan House of Britain door te geven. Indien u door de vervoersmaatschappij wordt geweigerd op grond van onjuiste informatie op de reisbescheiden, kan deze schade niet op House of Britain worden verhaald.
• passagiers worden geacht bekend te zijn met de vervoersvoorwaarden van de maatschappij in kwestie. Deze zijn terug te vinden op de website van de maatschappij.
• passagiers die speciale assistentie nodig hebben dienen dit bij boeking kenbaar te maken aan de reserveringsafdeling van House of Britain. Deze zal proberen een gunstige plaats op het autodek te reserveren (bij de liften) of zorgen voor assistentie van de bemanning. Dit kan echter nimmer worden gegarandeerd. U dient zich bij check-in bekend te maken.
• de check-in tijden zijn per vervoersmaatschappij verschillend. Afhankelijk van de gekozen maatschappij bedraagt de check-in tijd tussen de 30 en 120 minuten. Onze medewerkers kunnen u meer gedetailleerde informatie verstrekken.
Wijzigen
Wijzigen
Onderstaande wijzigingsvoorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op onze individuele reizen. Er zijn altijd (wijzigings-)kosten verbonden aan het wijzigen van uw reis. Het is niet toegestaan om uw reis zelf door te verkopen aan derden! Heeft u een groepsreis geboekt? Dan gelden er afwijkende voorwaarden. Deze kunt u bij ons opvragen. Na totstandkoming van de overeenkomst kunt u wijziging daarvan verzoeken. Hiervoor geldt, voor zover de gewenste wijziging nog mogelijk is, de voorwaarde dat u de gewijzigde reissom onder aftrek van de reeds betaalde gelden voldoet. Voor wijzigingen worden € 30 wijzigingskosten in rekening gebracht. Bovendien bent u gehouden eventuele door de wijziging ontstane extra kosten te vergoeden. Vermindering van het aantal betalende passagiers wordt beschouwd als een (deel-)annulering waarop de annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn. In dat geval zijn geen wijzigingskosten verschuldigd.

Wanneer u enkel uw overtocht wenst te wijzigen, dan kan dit éénmalig kosteloos. Deze regel is NIET van toepassing op boekingen voor Eurostar, Stena Line, vluchten, DFDS Seaways (IJmuiden & Duinkerke/Calais-Dover) en de routes over de Ierse Zee.

Uitzonderingen
• vluchten kunnen niet gewijzigd worden.
• vooraf geboekte tickets, zoals bijvoorbeeld voetbaltickets, Military Tattoo tickets en theatertickets kunnen niet gewijzigd worden.
• vooraf geboekte treintickets of treinpassen kunnen niet kosteloos gewijzigd worden.
• Eurostar treintickets kunnen vanaf de 14e dag (inclusief) vóór de vertrek dag niet meer gewijzigd worden.
• boekingen voor Eurotunnel kunnen tot 4 dagen voor vertrek kosteloos gewijzigd worden (bij een vergelijkbaar ticket).

Wijzigingen die niet via House of Britain zijn gemaakt kunnen kosten met zich meebrengen. Deze kunnen niet op House of Britain worden verhaald.
Verloren voorwerpen of bagage
Verloren voorwerpen of bagage
Mocht u onderweg een van uw eigendommen zijn verloren of vergeten neemt u dan contact met ons op. Kosten voor het terugsturen van verloren of vergeten items zijn voor uw eigen rekening. House of Britain kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de vermissing van bagage.
Annuleren
Annuleren
Onderstaande annuleringsvoorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op onze individuele reizen. Heeft u een groepsreis geboekt? Dan gelden er afwijkende voorwaarden. Deze kunt u bij ons opvragen.

Het is altijd mogelijk uw reis te annuleren. Houd er echter rekening mee dat House of Britain genoodzaakt is u hiervoor annuleringskosten in rekening te brengen. Mocht u een annuleringsverzekering hebben afgesloten dan kunt u deze kosten, bij een geldige reden, (gedeeltelijk) verhalen op de verzekeringsmaatschappij. Reserveringskosten, wijzigingskosten en essentiekosten komen nooit voor restitutie in aanmerking.

Annuleringen dient u schriftelijk bij ons in te dienen. Dit kan via mail naar info@houseofbritain.nl. Bij annulering van uw reis bent u aan House of Britain, altijd minimaal de aanbetaling verschuldigd.

Standaard annuleringsvoorwaarden
• bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: de aanbetaling; aanbetaling is minimaal 30% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: 35% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21e dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: 40% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: 50% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: 75% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de dag van vertrek: 90% van de reissom;
• bij annulering op de dag van vertrek of later: de volledige reissom.

Uitzonderingen
• bij annulering van vluchten bedragen de annuleringskosten altijd 100%.
• bij annulering van vooraf geboekte tickets, zoals bijvoorbeeld voetbaltickets, Military Tattoo tickets en theatertickets, bedragen de annuleringskosten altijd 100%.
• bij annulering van vooraf geboekte treintickets of treinpassen bedragen de annuleringskosten altijd 100%.
• bij annulering van zogenaamde 100% hotels bedragen de annuleringskosten altijd 100%
• bij annulering van een geboekte vaarvakantie, lodge, cottage of vakantiepark gelden afwijkende voorwaarden, zie hieronder.

Annuleringsvoorwaarden vaarvakantie, cottage, lodge of vakantiepark
• bij annulering tot de 57ste dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: de aanbetaling; aanbetaling is minimaal 50% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 56ste dag (inclusief) tot de 43ste dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: 60% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 43ste dag (inclusief) tot de 29ste dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: 75% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 29ste dag (inclusief) tot de 8ste dag (exclusief) vóór de dag van vertrek: 90% van de reissom;
• bij annulering vanaf de 8ste dag (inclusief) tot de dag van vertrek: 95% van de reissom;
• bij annulering op de dag van vertrek of later: de volledige reissom.

Bovengenoemde annuleringsvoorwaarden zijn geldig tenzij op het moment van boeking anders is aangegeven. Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag. Dit kan betekenen dat u daardoor in een andere annuleringskosten termijn valt.
Mindervaliden
Mindervaliden
De accommodaties op deze website zijn in het algemeen niet ingesteld op bijvoorbeeld rolstoelgebruikers en mindervaliden. Aangezien veel accommodaties in Groot-Brittannië gehuisvest zijn in historische gebouwen kunnen er niet altijd speciale voorzieningen worden getroffen. Dat betekent niet dat mindervaliden niet welkom zijn. Integendeel, maar het ontbreken van deze voorzieningen kan House of Britain niet worden verweten. House of Britain zal alles in het werk stellen om een geschikte kamer te reserveren (bijvoorbeeld een aangepaste kamer, een kamer bij de lift of een kamer op de begane grond), maar kan dit nooit garanderen.

Reisbescheiden
Reisbescheiden
Wanneer wij de volledige betaling hebben ontvangen worden de reisbescheiden u ca. 2-3 weken voor vertrek per e-mail toegestuurd. U dient te controleren of de (persoons)gegevens op de vouchers/tickets juist zijn. Is hetgeen op de vouchers/tickets staat vermeld niet in overeenstemming met wat u heeft geboekt dient u contact met ons op te nemen.
Huisdieren
Huisdieren
U dient zelf zorg te dragen voor de juiste papieren voor uw huisdier. Meer informatie omtrent de te doorlopen procedure vindt u op onze website, klik hier.

Mocht uw huisdier aan de grens geweigerd worden dan kunt u de schade die hieruit voortvloeit niet verhalen op House of Britain. Het vervoer van uw huisdier is op eigen risico.

Reisdocumenten
Reisdocumenten
Voor een bezoek aan Groot-Brittannië heeft u een geldig Nederlands paspoort of een (Europese) identiteitskaart nodig. Beide moeten in ieder geval geldig zijn tot en met de dag van uw thuiskomst. Vergeet ook niet uw rijbewijs, auto- en verzekeringspapieren mee te nemen. Heeft u een andere nationaliteit? Dan kunnen er andere voorwaarden van toepassing zijn. U bent zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste reisdocumenten. House of Britain kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
Kortingen
Combinatie van kortingen
Bij (vroegboek)kortingen geldt dat u slechts van één voordeel per accommodatie gebruik kunt maken.

Kinderkorting
Kinderen komen alleen in aanmerking voor kinderkorting (indien van toepassing) wanneer ze slapen op de kamer bij twee volbetalende volwassenen. Indien kinderen gratis mogen overnachten wordt ter plaatse veelal een kleine vergoeding gevraagd voor genoten maaltijden zoals het ontbijt. Houd er rekening mee dat er meestal een extra bed/extra bedden in de kamer geplaatst worden. Hierdoor wordt de ruimte in de kamer beperkt. Extra bedden zijn vaak bijzetbedden of opklapbedden.

Indien voor kinderen een eigen kamer wordt verlangd betalen de kinderen het tarief voor volwassenen.
Verzekeringen
Verzekeringen
Indien u via House of Britain uw verzekering(en) geregeld heeft, bent u verzekerd bij de Europeesche Verzekeringen. De voorwaarden ontvangt u bij het afsluiten van de verzekering. Voor de voorwaarden van zowel de annulerings- als de reisverzekering kunt u ook kijken op www.europeesche.nl.
Prijzen en kennelijke fouten
Prijzen en Kennelijke fouten
House of Britain behoudt zich het recht voor om de op de website vermelde tarieven, vertrektijden en bepalingen met of zonder voorafgaande kennis te wijzigen. Dit indien vervoerskosten, verschuldigde heffingen en wisselkoersen daartoe aanleiding geven. Verhoging van deze kosten zullen aan u worden doorberekend. Kennelijke fouten en vergissingen op de website, in onze brochure of uw offerte binden ons niet, noch is House of Britain verantwoordelijk voor de gevolgen die hieruit voort kunnen vloeien.
Preferenties en essenties
Preferenties
Heeft u een bepaalde voorkeur - preferentie - voor bijvoorbeeld ligging (bij de lift, bij het zwembad etc.) of kamertype (met bad, met balkon etc.) dan kunt u dit bij boeking doorgeven. House of Britain zal uw voorkeur kenbaar maken bij de dienstverlener. Deze zal rekening houden met uw wensen, indien mogelijk. House of Britain kan dit echter niet garanderen.

Essenties
Is uw voorkeur van zo'n groot belang dat het boeken van de reis er van afhangt kunt u een essentieverzoek indienen. Meestal gaat het om medische essenties zoals speciale maaltijden in verband met allergieën of een rolstoelvriendelijke kamer. House of Britain behoudt zich het recht voor om voor een essentie de volgende kosten in rekening te brengen:
• € 27,- per boeking
• eventuele, door de bij de uitvoering van de reis
betrokken dienstverleners in rekening gebrachte,
extra kosten
Klachten
Klachten
Het is altijd mogelijk dat uw reis niet voldoet aan uw verwachtingen en/of eisen. Mocht dit het geval zijn, dan dient u hiervan in eerste instantie direct melding te maken bij de verantwoordelijke dienstverlener zoals de accommodatieverschaffer of vervoersmaatschappij. Deze krijgt hiermee de kans uw klacht of het probleem op te lossen. Indien dit ter plekke niet naar tevredenheid gebeurt kunt u contact opnemen met ons kantoor. Wij zijn zeven dagen per week bereikbaar op telefoonnummer 0031-118 440444 en zullen onze uiterste best doen u te helpen. Klachten die niet bij ons gemeld zijn vanaf de bestemming kunnen na thuiskomst niet in behandeling worden genomen.

Wanneer uw klacht ter plaatse niet naar wens is opgelost, dient u uw klacht schriftelijk in te dienen binnen 1 maand na terugkomst. Alle klachten die daarna ontvangen worden, zullen niet meer in behandeling genomen worden.