• ma t/m vr 9:00 uur - 17:00 uur
  • 0118-440 444
Veel gestelde vragen
Het kan altijd voorkomen dat je vragen hebt over een van onze reizen, je geboekte reis, je betaling of je reispapieren. Het antwoord op de meest gestelde vragen kun je hieronder terugvinden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.
Boeken
Wat is inbegrepen?
Wanneer je een standaard reis boekt zie je onder de prijstabel een opsomming van wat wel en niet is inbegrepen bij je reis. Wanneer je een maatwerk reis boekt zie je in het prijsvoorstel wat is inbegrepen.

Kan ik een standaard reis aanpassen?
Dat kan zeker! In principe zijn al onze standaard reizen op maat aan te passen. Je kan bijvoorbeeld nachten toevoegen of de reis juist inkorten. Daarnaast kun je ook met een afwijkend aantal deelnemers dan weergegeven op de website een (vrijblijvend) prijsvoorstel bij ons opvragen. Wanneer je een aanpassing wilt op een standaard reis kun je ons het beste mailen met je wensen of bellen als het om kort voor vertrek gaat.

Kan ik twee reizen van jullie website combineren?
Natuurlijk! Je kunt ons bellen of mailen welke reizen je met elkaar wilt combineren, zodat wij hier een (vrijblijvend) prijsvoorstel voor kunnen maken.

Kan ik een standaard reis ook op een datum boeken die niet in de prijstabel staat?
In de meeste gevallen wel. Als een datum niet in de prijstabel staat, betekent dit meestal dat de prijzen voor deze datum nog niet bekend zijn. We kunnen je aanvraag dan altijd aannemen als voorreservering of je een voorstel doen met andere accommodaties. Bel of mail ons met je gewenste vertrekdatum en we helpen je graag verder!

Welke namen moet ik bij boeking invullen?
De namen moeten ingevuld worden overeenkomend met het paspoort. Als de eerste voornaam in het paspoort anders is dan je roepnaam, dan is het invullen van je roepnaam onjuist. Voor het maken van de boeking hebben wij van alle reizigers, naast de eerste voornaam, ook het geslacht, de achternaam en de geboortedatum volgens paspoort nodig.

Wanneer is mijn reis bevestigd?
Jouw reis is bevestigd zodra alle onderdelen zijn ingeboekt. Meestal is dit binnen 3 werkdagen. Mocht het langer duren, dan brengen we je hiervan op de hoogte. Je kunt de status van je boeking ook zelf nakijken via jouw boekingspagina.

Kan ik de status van mijn boeking bekijken?
Dat kan zeker! Via de jouw boekingspagina kun je op de hoogte blijven van de status van jouw boeking. Je kunt hier terugvinden welke onderdelen al zijn bevestigd en welke nog in behandeling zijn.

Kan ik een optie krijgen op een reis?
Helaas niet. Onze reizen worden altijd op aanvraag gereserveerd. Dat wil zeggen dat alle onderdelen van de reis direct geboekt worden bij alle afzonderlijke leveranciers, waardoor een optie niet mogelijk is.

Kan ik mijn huisdier meenemen?
Uiteraard kan jouw trouwe viervoeter mee op reis! Je dient dit vóór het boeken aan ons door te geven. We gaan dan voor je op zoek naar accommodatie waar een huisdier is toegestaan. Deze kunnen dus afwijken van de voorbeeld accommodaties die je bij de reis ziet staan. Het meenemen van een huisdier brengt altijd extra kosten met zich mee. We sturen je daarom altijd eerst een prijsvoorstel.

Wat is logies & ontbijt?
Logies & ontbijt is een overnachting waarbij het ontbijt is inbegrepen. Wanneer je boekt op basis van logies dan is enkel de overnachting inbegrepen.

Het aantal bij logies & ontbijt klopt niet
Het aantal bij verzorging heeft betrekking op het aantal personen waarvoor geboekt is, niet op het aantal nachten dat je ergens verblijft.
Betalen
Wanneer moet ik betalen?
Aanbetaling
De aanbetaling dient direct te worden voldaan na ontvangst van de factuur.

Restantbetaling
De restantbetaling dien je zes weken voor vertrek te hebben voldaan. Wij sturen je acht weken voor vertrek een nieuwe betaallink voor het openstaande saldo. Je hebt dan twee weken de tijd om de betaling over te maken via de link.

Kort vertrek
Vertrek je binnen zes weken, dan betaal je het gehele bedrag in een keer.

Hoe kan ik betalen?
Wanneer de reis helemaal is geboekt ontvang je van ons de factuur, boekingsbevestiging en een betaallink. Via die link kun je betalen met iDEAL of creditcard. Het is ook mogelijk om je betaling te doen via de “Boeking inzien” pagina. We verzoeken je geen handmatige betalingen te doen. Betalingen gedaan via de link worden namelijk direct verwerkt, zelf overgemaakte betalingen niet.

Ik heb betaald maar geen bevestiging ontvangen, is de betaling wel gelukt?
Het kan soms tot een week duren voordat een betaling is verwerkt. Wanneer je geen betaalknop ziet op jouw boekingspagina, heb je de betaling wel gedaan, maar is deze bij ons nog niet verwerkt. Heb je de betaling niet gedaan en zie je ook geen betaalknop, neem dan contact met ons op.
Wijzigen en annuleren
Kan ik mijn boeking wijzigen en/of annuleren?
Het wijzigen of annuleren van een reis kunnen kosten met zich meebrengen. Wanneer je enkel je overtocht wenst te wijzigen, dan kan dit éénmalig kosteloos. Deze regel is NIET van toepassing op boekingen voor Eurostar, Stena Line en Irish Ferries. Neem een kijkje op onze pagina met algemene voorwaarden om de specifieke voorwaarden te lezen.

Reisbescheiden
Welke reisdocumenten heb ik nodig om te reizen?
Als inwoner van Nederland of België heb je een geldig paspoort nodig voor je bezoek aan Groot-Brittannië. Het niet meer mogelijk om met een Europese ID-kaart naar Groot-Brittannië te reizen. Je hebt geen visum nodig. Voor een bezoek aan Ierland, Denemarken en Zweden kun je ook met een geldige (Europese) identiteitskaart reizen. Dit geldt overigens niet voor Noord-Ierland, dat bij Groot-Brittannië hoort en ook niet wanneer je via Groot-Brittannië naar Ierland reist. Voor alle reisdocumenten geldt dat deze minimaal geldig moeten zijn tot en met de dag van je terugreis. Heb je een andere nationaliteit dan de Nederlandse of Belgische? Dan kunnen er andere voorwaarden van toepassing zijn. Neem in dat geval altijd contact op met de ambassade van het betreffende vakantieland.

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?
Uiterlijk 14 dagen voor vertrek ontvang je, na ontvangst van de volledige betaling, een link om de reisbescheiden te downloaden.

Moet ik mijn reispapieren uitprinten?
Het is niet verplicht om je reispapieren uit te printen, tenzij expliciet aangegeven.

Is API invullen verplicht?
DFDS, P&O en de Eurotunnel vragen om voor vertrek de Advance Passenger Information (API) in te vullen. Het wordt aangeraden om dit van te voren in te vullen om de incheck procedure bij de haven soepel te laten verlopen. Als het niet lukt om de API gegevens online in te vullen is dit niet erg, dan worden je gegevens ter plaatse geregistreerd.

Tijdens de reis
Ik ga mijn geboekte vertrektijd niet halen, wat nu?
Dreig je de geboekte overtocht te missen? Meld je dan gewoon bij de haven, je hoort daar wanneer je terug kunt reizen. Kosten die hieruit voortvloeien zijn voor eigen rekening. Heb je een nachtafvaart geboekt? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Kan de accommodatie mij vragen om het verblijf te betalen?
Nee. Alle accommodaties zijn door ons geboekt en betaald. Je dient in de accommodatie je verblijf dus niet te betalen.

Ik heb ontbijt geboekt, maar de accommodatie zegt van niet
Op je accommodatievoucher staat vermeld of er ontbijt voor je is bijgeboekt. In een aantal gevallen biedt een accommodatie het verblijf zowel met als zonder ontbijt aan. Geeft de accommodatie na vertoon van je accommodatievoucher nog steeds aan dat er geen ontbijt is geboekt? Neem dan telefonisch contact met ons op, zodat wij kunnen nagaan wat er aan de hand is.

Ik ben niet tevreden over mijn accommodatie
Het kan altijd voorkomen dat de geboekte accommodatie niet helemaal aan je verwachtingen voldoet. Neem in dat geval altijd direct contact met ons op. We zullen je vragen je bezwaren te onderbouwen met foto’s. We zullen altijd proberen om een passende oplossing te bieden, echter is dit niet altijd mogelijk.

Ik moet mijn reis voortijdig afbreken, wat moet ik doen?
Als je eerder naar huis moet reizen dan je geplande terugreisdatum, dan kunnen we je terugreisdatum vervroegen. Bel of mail ons met de datum waarop je wilt terugreizen, zodat wij het voor je kunnen omboeken, dit is op basis van beschikbaarheid. Een eventueel verschil in tarief zal wel aan je worden doorbelast. Heb je een pakketreis geboekt? De niet-genoten vakantiedagen zijn in verzekerde situaties te verhalen op je annuleringsverzekering.

Welk nummer moet ik bellen in geval van nood?
Indien je een noodgeval hebt buitenom onze openingstijden kun je bellen naar ons noodnummer. Bel eerst naar ons standaard telefoonnummer +31118440444 en luister het bandje af om te horen welk nummer op dat moment in gebruik is voor noodgevallen.

Na de reis
Ik heb een geweldige vakantie gehad, kan ik een review achterlaten?
Wat leuk om te horen! Uiteraard kun je een review achterlaten. Dit kan via jouw boekingspagina of plaats je review nu direct op Facebook, Google of op onze website.

Hoe kan ik een klacht indienen na de reis?
Het kan voorkomen dat je reis niet geheel naar wens is verlopen. Heb je je klacht bij ons gemeld terwijl je op vakantie was, maar is je klacht niet naar wens opgelost? Je kunt dan per mail een klacht bij ons indienen door te mailen naar info@houseofbritain.nl. Klachten die ter plaatse niet zijn gemeld, worden niet door ons in behandeling genomen.

Wanneer krijg ik antwoord op mijn klacht?
Zodra wij jouw klacht in behandeling hebben genomen, dan ontvang je hierover bericht. We streven ernaar je klacht binnen 4 weken te kunnen afhandelen.
Flexibiliteit vertrektijden
Is de geboekte tijd flexibel?
Het is de bedoeling dat je op de tijd reist die geboekt is voor je. Uiteraard kan het voorkomen dat je onverwachts later aankomt dan gedacht.

Calais/Duinkerken - Dover
Op de route van Calais/Duinkerken naar Dover kun je je in de haven melden indien je later aankomt en kun je mee met de volgende boot indien er plaats is. Indien je veel vroeger bent dan verwacht kan je eventueel ook met een boot vroeger mee als er plaats is.

Eurotunnel
Bij de Eurotunnel kun je tot 2 uur voor of 2 uur na je geboekte tijd mee met een trein indien er beschikbaarheid is. Dreig je later dan 2 uur aan te komen? Geen probleem, bij Eurotunnel kun je tot 24 uur na de geboekte tijd nog mee.

Nachtovertochten
Op de routes van Europoort naar Hull en van IJmuiden naar Newcastle vaart maar één boot per dag. Als je deze dreigt te missen kun je het best contact opnemen met ons kantoor.

House of Britain is niet verantwoordelijk voor de eventuele extra kosten die gemaakt worden indien ter plaatse een overtocht gewijzigd wordt.
Groepsreizen
Bieden jullie georganiseerde groepsreizen aan?
Ons aanbod bestaat alleen uit individuele reizen. We organiseren wel groepsreizen, maar je kunt je hier niet individueel op inschrijven. Wil je een groepsreis organiseren? Neem dan contact met ons op.
paper-aiplane

Blijf op de hoogte van acties en aanbiedingen!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Aanmelden