• Inloggen
  • 0118-440 444
  • ma t/m vr 9:00 uur - 17:00 uur
Uw House of Britain Corona Voucher
Al sinds maart 2020 ligt de reiswereld praktisch stil; wij hebben vele reizen moeten annuleren vanwege de coronacrisis en u kon niet op vakantie. Omdat we door de crisis niet in staat waren u binnen 14 dagen uw reeds betaalde reissom terug te betalen, is toen in samenwerking met ANVR en SGR de ‘Coronavoucher mét SGR-garantie’ ontwikkeld. De enige voucher die u garantie biedt bij een faillissement van een reisonderneming. Misschien heeft u ook wel één of zelfs meerdere ‘Coronavouchers mét SGR-garantie’.

Wij willen u allereerst hartelijk bedanken voor het accepteren van onze voucher. Maar, ondanks dat Corona de wereld nog steeds in haar greep heeft, is het tijd om deze ‘Coronavoucher(s)’ om te wisselen. Deze vouchers met SGR-garantie worden voor reizen, geboekt in 2021 en daarna als gevolg van de coronacrisis geannuleerd, niet meer uitgegeven! Heeft u nog een House of Britain Corona Voucher mét SGR-garantie én is deze nog niet ingezet voor het boeken van een nieuwe reis én is de uitgiftedatum nu bijna een jaar geleden? Binnen 12 maanden na het verstrekken van onze voucher mét SGR-garantie nemen wij, House of Britain, vóór het verlopen van de vervaldatum contact met u op.

U krijgt dan de keuze uit de volgende mogelijkheden:
• u boekt met uw voucher bij ons een nieuwe reis (met een vertrekdatum later in het jaar)
• óf u boekt met uw voucher bij ons een vakantiewoning in bijvoorbeeld Nederland, Klik hier voor meer informatie.
• óf u maakt een voorboeking voor 2022, uw voucher gebruiken we als (aan)betaling en u ontvangt van ons een voorlopige reisovereenkomst, waarmee uw betaalde reissom weer gedekt is door het SGR.
• óf u kiest een reis uit op de website van ons nieuwe label House of Europe! Ga naar www.houseofeurope.nl en bekijk ons aanbod.
• óf u ontvangt uw voucherwaarde per bank retour.

Laat u ons niets weten? Dan betalen we u - als al uw gegevens bij ons bekend zijn - vóór de vervaldatum van de voucher de waarde terug. Aan u nu de keus!

Wilt u alvast een nieuwe reis boeken?
Op vakantie; dat willen we allemaal, alleen weten we nu nog even niet wanneer dat kan. Maar alvast uw reis boeken en betalen met uw nog openstaande voucher, dat kan wel! En ook bij deze nieuwe boeking valt uw reis weer onder SGR-garantie. Dus uw geld is veilig. En kunnen we dan alsnog uw reis niet uitvoeren en moeten we weer annuleren, dan ontvangt u uw reeds betaalde reissom binnen 14 dagen retour.

Kortom: Niets staat boeken en voorpret in de weg! Heeft u trouwens gezien dat de meeste reizen nu met House of Britain garantie te boeken zijn? Klik hier voor meer informatie.

Wilt u de waarde van uw voucher laten uitbetalen?
Heeft u ons laten weten uw voucherwaarde terug te willen ontvangen? Dan betalen wij, vóór de vervaldatum het volledig openstaande bedrag van uw voucher terug. Wij zullen zelf contact met u opnemen en u vragen ons de juiste bankgegevens te sturen.

Waar we het geld nu dan vandaan halen?
Iedereen is toe aan vakantie of een mooie reis als dat straks weer mogelijk is met behulp van vaccins, testen en protocollen. Maar om SGR-aangesloten reisbedrijven dan niet alsnog in financiële problemen te brengen bij het terugbetalen heeft de overheid laten weten dat zij via SGR aan deze reisbedrijven die bij SGR zijn aangesloten leningen wil verstrekken in de vorm van een Voucherfonds.
Zo heeft u de zekerheid dat u uw geld terug krijgt en wij via een lening de mogelijkheid deze bizarre periode te overbruggen, zodat we straks allemaal weer kunnen genieten!

Kijk voor deze en andere informatie over het inwisselen van de ‘Reisvoucher met SGR-garantie’ op www.sgr.nl.